10 Idea Yang Boleh Anda Gunakan Ketika Menghadapi Writer's Block | Bina Blog Dot Com Sendiri

10 Idea Yang Boleh Anda Gunakan Ketika Menghadapi Writer’s Block

10-idea-yang-boleh-anda-gunakan-ketika-menghadapi-writers-block-blog

Menulis merupakan salah satu aktiviti yang memerlukan kita untuk sentiasa hadir dengan idea-idea yang segar agar ianya boleh diterima oleh pembaca dan pengikut dengan baik.

Namun begitu, akan ada saat-saat tertentu di mana kita akan mengalami masalah writer’s block. Masalah ini adalah masalah lazim dalam kalangan para penulis.

Terdapat pelbagai cara yang boleh kita ambil apabila berdepan dengan masalah ini. Antaranya adalah dengan keluar bersiar-siar mencari idea baharu, menonton filem, menghabiskan masa dengan hobi dan sebagainya.

Anda juga boleh mencuba beberapa idea berikut untuk menulis artikel baru di blog apabila berdepan dengan situasi yang sama.

10-idea-yang-boleh-anda-gunakan-ketika-menghadapi-writers-block

Apa Cara Anda?

Setiap penulis mempunyai ‘escape plan’ yang berbeza-beza apabila berdepan dengan situasi ini. Kongsikan pula cara anda keluar daripada masalah writer’s block dalam ruangan komen di bawah bersama-sama rakan-rakan yang lain!

Kredit: bizzebee.

The following two tabs change content below.

Zulhilmi Zainudin

Pereka grafik & pembangun laman web at Zulh Freelancer(tm)
Mempunyai kepakaran di dalam bidang rekaan grafik dan pembangunan laman web berasaskan sistem WordPress. Pengasas projek Bina Blog Dot Com Sendiri.

Label: , ,