September, 2013 | Bina Blog Dot Com Sendiri

Apa Itu Exact Match Domain & Apa Kaitannya Dengan SEO?

apa-itu-exact-match-domain-apa-kaitannya-dengan-seo

Bagi anda yang bercadang mahu membina bina blog bisnes, mungkin anda sering menghabiskan masa terlalu lama untuk mendapatkan nama domain yang bersesuaian untuk blog bisnes anda bukan?

Dalam konteks SEO, pemilihan nama domain memberikan kesan kepada jatuh naik kedudukan laman web dan blog kita. Justeru, faktor pemilihan nama domain ini harus dipandang serius.

Teruskan membaca artikel ini »


3 Plugin Yang Perlu Dipasang Bagi Membantu SEO Blog Anda

3-plugin-yang-perlu-dipasang-bagi-membantu-seo-blog-anda

Sebagai seorang pengguna sistem WordPress, kita sedia maklum bahawa plugin merupakan antara komponen terpenting yang boleh membantu blog kita daripada pelbagai sudut.

Selain daripada untuk tujuan mempercepatkan proses penerbitan artikel, WordPress Plugin juga boleh membantu proses SEO blog kita.

Teruskan membaca artikel ini »


Infografik: Bagaimana Kelajuan Blog Memberi Kesan Kepada Pelawat Blog Anda?

bagaimana-kelajuan-blog-memberi-kesan-kepada-pelawat-blog-anda

Jika sebelum ini kita telah melihat beberapa servis yang boleh kita gunakan untuk melihat kelajuan laman web dan blog kita, hari ini mari pula kita lihat kesan-kesan apabila laman web dan blog kita lambat diakses oleh pelawat.

Secara ringkas, pelawat laman web dan blog hanya boleh bersabar menunggu laman web dan blog kita untuk tersedia di pelayar Internet mereka sekitar tempoh 6 – 10 saat sahaja.

Teruskan membaca artikel ini »


3 Laman Web Yang Boleh Anda Gunakan Untuk Mengukur Kelajuan Laman Web & Blog

3-laman-web-yang-boleh-anda-gunakan-untuk-mengukur-kelajuan-laman-web-blog

Dengan kehidupan yang semakin sibuk pada hari ini, setiap detik dalam kehidupan harian kita amat bernilai. Begitu juga kepada pembaca blog kita.

Pembaca blog suka kepada blog yang pantas tempoh ‘loading’nya. Mereka ini golongan yang sibuk dan tidak mempunyai begitu banyak masa untuk menunggu blog-blog yang lambat.

Teruskan membaca artikel ini »


5 Kesilapan Lazim Dalam SEO Yang Sering Dilakukan Oleh Pemilik Laman Web & Blog

5-kesilapan-lazim-dalam-seo-yang-sering-dilakukan-oleh-pemilik-laman-web-blog

Dalam blogging, kita sedia maklum bahawa SEO itu amat berkuasa dan boleh membantu kita menjemput pelawat baru secara percuma dengan mudah ke blog kita.

Namun begitu, terdapat pelbagai kesilapan yang mungkin kita tidak sengajakan dan tidak sedar. Kesilapan-kesilapan ini mungkin nampak kecil dan remeh sahaja, tetapi ianya boleh memberi kesan yang besar kepada blog kita.

Teruskan membaca artikel ini »