January, 2014 | Bina Blog Dot Com Sendiri

Teknik SEO Blog Yang Dijangka Berkesan Pada Tahun 2014 (Infografik)

teknik-seo-blog-2014

Jika pada ketika awal Google diperkenalkan satu masa dahulu, pemilik laman web boleh mendapatkan apa sahaja ranking untuk keyword mereka mahu dengan mudah, pada hari ini perkara itu sudah mustahil untuk dilakukan.

SEO telah mengalami perlbagai proses kematangan dari tahun ke tahun. Akibat daripada persaingan yang semakin sengit, ramai yang memilih untuk menggunakan cara ‘spamming’ untuk mendapat ‘instant ranking’ di Google.

Teruskan membaca artikel ini »


Malaysia Social Media Week (MSMW) 2014 – Pencalonan Dibuka

malaysia-social-media-week-2014
Dunia blogging hari ini semakin meriah dan rancak dengan kehadiran media sosial yang menjadi penghubung antara si penulis blog dan komuniti pembaca serta pengikut blog tersebut.

Tahun ini, sebuah acara khas akan diadakan sekali lagi bernama Malaysia Social Media Week (MSMW). Ianya merupakan sebuah acara tahunan sejak dari tahun 2012.

Teruskan membaca artikel ini »


Bagaimana Cara Untuk Menjadikan Butang Like, Tweet & +1 Terapung Pada Blog?

cara-install-facebook-like-pada-blog

Media sosial dan blog adalah gabungan yang cukup sempurna apabila kita bercakap mengenai komponen pemasaran internet. Kedua-dua komponen ini saling melengkapi & memberi kepentingan antara satu sama lain.

Bercakap mengenai kaitan antara media sosial dan blog, social sharing adalah perkara yang semakin mendapat perhatian daripada pengamal media sosial, penulis blog sehinggalah kepada pemain SEO.

Teruskan membaca artikel ini »


Bagaimana Untuk Menyampaikan Cerita Kepada Golongan Sibuk Menggunakan Blog

bagaimana-untuk-menyampaikan-cerita-kepada-golongan-sibuk-menggunakan-blog-cover

Dalam menjalani kehidupan seharian sebagai seorang usahawan, kita menerima pelbagai bentuk informasi. Atas faktor kesibukan yang terlampau, golongan usahawan adalah antara golongan yang kerap ‘tercicir’ untuk mengetahui berita dan cerita penting berkaitan dengan diri & bisnes mereka.

Oleh itu, jika anda seorang usahawan B2B yang menggunakan blog sebagai salah satu medium pemasaran internet, anda harus bijak menyampaikan mesej anda kepada golongan yang sibuk seperti ini.

Teruskan membaca artikel ini »


5 Tips SEO Mudah Yang Mungkin Anda Terlepas Pandang Sebelum Ini

tips-seo-untuk-blog
Sejak kebelakangan ini, Google banyak mengeluarkan pelbagai bentuk kemaskini pada algorithm mereka sekaligus memberi kesan kepada kita sebagai penulis blog.

Setiap kali algorithm dilepaskan, maka akan timbul pelbagai rungutan dan cemuhan daripada golongan yang aktif dengan SEO.

Teruskan membaca artikel ini »