SEO Dijangka Menjadi Skil Paling Diperlukan Pada 2017 | Bina Blog Dot Com Sendiri

SEO Dijangka Menjadi Skil Paling Diperlukan Pada 2017

kerjaya-seo-tahun-2017

Search Engine Optimization (SEO) merupakan satu teknik pemasaran internet yang banyak memfokuskan kepada aspek-aspek teknikal dengan tujuan untuk meningkatkan kedudukan laman web di halaman keputusan carian enjin pencari seperti Google.

Sebagai contoh, jika anda menjual telefon pintar di Internet, para prospek anda akan menaip kata kunci seperti telefon android terbaik, telefon android untuk selfie, telefon android untuk waze dan sebagainya.

Anda sangat bertuah jika laman web atau blog anda muncul di petak pertama halaman keputusan carian Google apabila prospek-prospek anda mencari maklumat menggunakan keyword seperti di atas. Free marketing.

Menurut satu kajian yang dilakukan oleh LinkedIn, SEO dijangka menjadi satu daripada sepuluh kemahiran paling diperlukan pada tahun 2017.

Antara skil lain yang dijangka meletup adalah skil pembangunan web dan aplikasi mudah alih.

Data ini bukanlah satu perkara yang aneh kerana gaya hidup kita hari ini banyak bergantung kepada internet dan teknologi.

Bisnes daripada pelbagai saiz banyak bergantung kepada teknologi dan pemasaran internet untuk memasarkan produk dan servis mereka.

Sudah semestinya lebih ramai pakar-pakar SEO diperlukan untuk tugas-tugas tersebut.

Mahu Belajar Ilmu SEO?

wordpress-zero2pro-2
Mahu belajar ilmu SEO dan content marketing secara LIVE dengan saya selama 2 hari berturut-turut?

Hadir ke Bengkel WordPress Zero2PRO 2.0 yang akan saya adakan pada 10 dan 11 Disember 2016 nanti. Tempat terhad untuk 20 peserta terawal sahaja.

Klik sini sekarang untuk daftar

.

Kredit foto: WebDesignerDepot.

The following two tabs change content below.

Zulhilmi Zainudin

Pereka grafik & pembangun laman web at Zulh Freelancer(tm)
Mempunyai kepakaran di dalam bidang rekaan grafik dan pembangunan laman web berasaskan sistem WordPress. Pengasas projek Bina Blog Dot Com Sendiri.

Label: , ,