Teknik SEO Blog Yang Dijangka Berkesan Pada Tahun 2014 (Infografik) | Bina Blog Dot Com Sendiri

Teknik SEO Blog Yang Dijangka Berkesan Pada Tahun 2014 (Infografik)

teknik-seo-blog-2014

Jika pada ketika awal Google diperkenalkan satu masa dahulu, pemilik laman web boleh mendapatkan apa sahaja ranking untuk keyword mereka mahu dengan mudah, pada hari ini perkara itu sudah mustahil untuk dilakukan.

SEO telah mengalami perlbagai proses kematangan dari tahun ke tahun. Akibat daripada persaingan yang semakin sengit, ramai yang memilih untuk menggunakan cara ‘spamming’ untuk mendapat ‘instant ranking’ di Google.

Tidak dinafikan, aktiviti spamming seperti itu boleh menampakkan hasil dalam tempoh yang singkat. Namun, kesan jangka pangjangnya begitu perit. Laman web dan blog kita akan disenarai-hitamkan daripada sistem carian Google!

2014 akan menyaksikan kepada kita pelbagai lagi evolusi dalam SEO. Para pengamal tegar SEO menjangkakan perkara-perkara berikut akan diberikan perhati pada tahun ini seperti:

  • Hubungan baik antara jenama & pembaca.
  • Kepelbagaian sumber trafik.
  • Kandungan yang dicari-cari oleh pembaca (dan berkualiti – semestinya).
  • Perkongsian viral & social signal semakin penting.
  • Interaksi antara pembaca & jenama di media sosial semakin penting.

Pihak positionly dalam sebuah infografik khas di bawah berkongsi lebih lanjut akan perkara ini. Mari kita lihat satu-per-satu teknik SEO blog pada tahun 2014 ini.

teknik-seo-2014

***

Kesimpulannya, dunia SEO bermula pada tahun ini akan menekankan lebih banyak aspek ‘social‘ berbanding perkara-perkara teknikal. Ini adalah bonus bagi anda yang tahu pelbagai ilmu pemasaran internet.

Apa Pendapat Anda?

Bagaimana pula dengan anda?

Apakah ramalan anda terhadap dunia SEO pada tahun ini?

Kongsikan pendapat anda bersama-sama rakan-rakan lain dalam ruangan komen di bawah!

The following two tabs change content below.

Zulhilmi Zainudin

Pereka grafik & pembangun laman web at Zulh Freelancer(tm)
Mempunyai kepakaran di dalam bidang rekaan grafik dan pembangunan laman web berasaskan sistem WordPress. Pengasas projek Bina Blog Dot Com Sendiri.

Label: , ,