Tutorial: Cara Muat Naik Fail PDF Ke Blog WordPress | Bina Blog Dot Com Sendiri

Tutorial: Cara Muat Naik Fail PDF Ke Blog WordPress

tutorial-cara-muat-naik-fail-pdf-ke-blog-wordpress

Sebagai seorang pemilik blog dan bisnes, kadang-kadang kita mahu berkongsi sesuatu kepada pembaca dalam bentuk yang mudah. Sebagai contoh, sebuah eBook, katalog produk bisnes dan sebagainya.

Bagi kebanyakkan orang yang tidak mempunyai blog atau laman web, cara yang biasa digunakan adalah dengan menghantar secara manual menggunakan medium emel, Facebook atau medium-medium lain.

Salah satu ciri menarik blog WordPress adalah, kita boleh berkongsi fail PDF dengan mudah melaluinya. Fail PDF ini akan disimpan dalam pelayan (server) akaun web hosting kita dan ianya boleh dimuat-turun (download) oleh pembaca blog dengan mudah.

Tutorial: Cara Upload Fail PDF Ke Blog WordPress

Berikut adalah langkah-langkah untuk kongsikan fail PDF menggunakan blog WordPress:

***

Kesimpulannya, ianya sangat mudah untuk kita kongsikan fail-fail PDF menggunakan blog WordPress kita. Sekarang sudah tidak perlu lagi menghantar fail PDF secara manual menggunakan emel atau menggunakan servis storan fail pihak ketiga yang menyusahkan.

The following two tabs change content below.

Zulhilmi Zainudin

Pereka grafik & pembangun laman web at Zulh Freelancer(tm)
Mempunyai kepakaran di dalam bidang rekaan grafik dan pembangunan laman web berasaskan sistem WordPress. Pengasas projek Bina Blog Dot Com Sendiri.

Label: , ,