Infografik: Apa Itu Content Marketing & Bagaimana Ia Boleh Membantu Bisnes? | Bina Blog Dot Com Sendiri

Infografik: Apa Itu Content Marketing & Bagaimana Ia Boleh Membantu Bisnes?

apa-itu-content-marketing-bagaimana-ia-boleh-membantu-bisnes

Salah satu strategi pemasaran internet masa kini yang menjadi pilihan ramai pemasar internet adalah ‘Content Marketing‘. Secara ringkasnya, Content Marketing berkait dengan kandungan yang kita lihat di Internet.

Contohnya, artikel di blog ini merupakan salah satu daripada ‘content’ yang dimaksudkan. Contoh yang lain pula adalah seperti video, audio, fail persembahan PowerPoint dan pelbagai lagi.

Sebagai seorang pemilik bisnes, Content Marketing boleh membantu kita untuk menjemput lebih ramai prospek baru yang berkualiti. Ini kerana, melalui siri Content Marketing yang berkesan, kita boleh mendidik prospek ini untuk lebih faham akan produk kita sekaligus menukar mereka menjadi pelanggan bisnes kita.

Mari kita lebih lanjut tentang Apa Itu Content Marketing dalam infografik di bawah ini.

infografik-apa-itu-content-marketing-bagaimana-ia-boleh-membantu-bisnes

Kongsi Maklumat Ini Kepada Rakan-rakan Bisnes Anda

Jadi, sekarang anda sudah jelas tentang apa itu Content Marketing? Kongsikan infografik ini dengan rakan-rakan bisnes anda pula. Klik Like, Tweet dan +1 di bawah untuk kongsikan maklumat ini di Facebook, Twitter & Google+ sekarang.

Kredit: demandmetric.

The following two tabs change content below.

Zulhilmi Zainudin

Pereka grafik & pembangun laman web at Zulh Freelancer(tm)
Mempunyai kepakaran di dalam bidang rekaan grafik dan pembangunan laman web berasaskan sistem WordPress. Pengasas projek Bina Blog Dot Com Sendiri.

Label: , ,